Følg oss på sosiale medier

LEKETØY-PRODUSENT

Nå skal disse erkekonkurrentene gjøre noe de aldri før har gjort

Avatar photo

Publisert

Mattel + Hasbro = Sant. I alle fall delvis. Nå skal de samarbeide – for første gang!

Hasbro, Inc. og Mattel, Inc. har bestemt seg for det tidligere utenkelige: de skal samarbeide.



Ifølge en rykende fersk pressemelding har de to leketøygigantene inngått en fler-årig lisensavtale for å lage co-branded leker og spill fra noen av deres mest populære merker.

Hasbro vil lage Barbie-merkede Monopol-spill, som lanseres høsten 2023. Mattel vil produsere Transformers-merkede UNO-spill, som skal lanseres senere i år, samt Transformers-merkede Hot Wheels-kjøretøyer, som skal debutere tidlig i 2024.

Ifølge det amerikanske fagbladet Toy Book hadde firmaene hemmelige møter under Spielwarenmesse 2023.

Ifølge Circana (tidligere NPD) er Barbie, Hot Wheels, Uno og Monopoly de mest solgte merkene globalt i sine respektive kategorier av dukker, kjøretøy og brettspill.

Selskapenes store satsinger på nye spillefilmer er bakteppet for samarbeidet, med Hasbros Transformers: Rise of the Beasts fra Paramount 9. juni og Mattels Barbie fra Warner Bros. 21. juli.

Nick Karamanos.


«Vi er glade for å koble sammen noen av de mest populære merkene for første gang,» uttaler Nick Karamanos, Senior Vice President for Entertainment Partnerships hos Mattel. «Dette samarbeidet med varemerker i verdensklasse, feirer den tidløse appellen til disse merkene, og skaper unike spillemuligheter for fansen,» legger han til.

Casey Collins.

«Med de store kinoutgivelsene av Transformers- og Barbie-filmene sommeren 2023, er vi glade for å bringe splitter nye lekeopplevelser til fans, familier og film- og leke-elskere over hele verden,» sier Casey Collins, Head of Licensed Consumer Products & Business Development hos Hasbro.

«Å jobbe med ikoniske merker i popkulturen viser virkelig strategien vår i aksjon, ettersom vi fortsetter å utvide produktopplevelsene våre for publikum overalt.»



LES OGSÅ:

John Berge er fra Kristiansund. Han samlet på LEGO som barn og begynte igjen i 2020. Han er også storsamler av klassiske figurer basert på sine populærkulturelle helter innenfor film, serier og tegneserier. John har bakgrunn fra medier som Tidens Krav, NTB, Dagsavisen, Dagbladet, Aftenposten, NRK, med flere. Han står også bak fagbladene og nettsidene KINOMAGASINET og PRO AV MAGASINET. John startet JB Forlag på en av bursdagene sine, 26.10.1999. Du kan kontakte ham på telefon 975 99 007 eller e-post her.

Klikk for å kommentere

Leave a Reply

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Annonse
Annonse
Annonse
Annonse
Annonse

[custom-facebook-feed feed=1]

© Lemmy.no, Lemmy-figuren og Leketøymagasinet: 30.11.2022- dags dato 2024 JB FORLAG • Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse. Vi følger Vær varsom-plakatens regler. • Kontaktinformasjon: JB FORLAG, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN • Telefon: 975 99 007 – 22 431 007. I redaksjonen: John Berge (ansvarlig utgiver og redaktør),Katrine Wang Svendsen (journalist & leketøyanmelder), Jon Smeland Olsen (journalist & leketøyanmelder) og Joakim Rekaa (journalist & leketøyanmelder). Design, foto og layout: Per Mork. Kreativ rådgiver: Geir Gerhard Greger. Maskotdesign etter en idé fra John Berge: Christian Høkaas. Webhotell hos Wican Gruppen. Stor takk til alle våre nye støttespillere og alle positive mennesker i leketøybransjen. Vi takker for tilliten og håper å vise oss den verdig. Har du lest alt dette? Da synes jeg du skal gi deg selv et klapp på skuldrene!

LEMMY LEKETØYMAGASINET er medlem av

Fagpressen