Nye produkter
LEGO med nytt hjemmelaget varemerke
The LEGO Group er klar med en ny storsatsing på et nytt varemerke: LEGO DREAMZzz.
– Dette har vi stor tro på, sier Maarten Sommerfelt, Senior Key Account Manager, hos LEGOs norske avdeling til LEMMY LEKETØYMAGASINET.
The LEGO Group lanserer et helt nytt univers «basert på barnas drømmer og kreativitet», med datoen mandag 15. mai 2023 for de første ti TV-serie-episodene.
Disse legges ut på LEGOs egen YouTube kanal, Netflix og Prime Video.
De tilhørende første produktene (se liste nedenfor) lanseres tirsdag 1. august 2023.
Som vanlig har LEGO holdt kortene tett til brystet inntil det siste, men utvalgte forhandlere har fått informasjonen i forkant – og får selvsagt muligheten til å ha produktene klare i butikkhyllene, når de kommer.
Det nye universet LEGO DREAMZzz er utarbeidet på bakgrunn av en global undersøkelse blant 23.000 barn i alderen 6-12 år i 29 forskjellige land. I tillegg har det nye universet også blitt testet av mer en 30.000 barn over hele verden.
Undersøkelsen viste blant annet at to tredjedeler av de spurte barna svarer at drømmer er viktige for dem, og hjelper dem å bli mer kreative i løpet av dagen. Samtidig svarte 64 prosent at tiden de bruker på å spille påvirker drømmene deres. Omtrent to tredjedeler (68 prosent) av barna, fortalte at lykkelige drømmer hjelper dem til å være mer kreative i løpet av dagen, og nesten like mange (64 prosent) tenker på ideer når de er våkne.
Basert på denne kunnskapen har lanseringen av LEGO DREAMZzz vært «et naturlig steg for LEGO Group», heter det i en pressemelding.
«Med LEGO DREAMZzz lanserer vi ikke bare en veltestet hjemmelaget IP, inspirert av kontinuerlige tilbakemeldinger fra barn de siste tre årene. Vi introduserer også en helt ny TV-serie og produktlinje som er nøye utformet. Vi ønsker å oppmuntre alle barn til å leke og være kreative, inspirert av drømmenes kraft,» sier Marcia Marsk Laursen, produktsjef for LEGO DREAMZzz.
I den nye LEGO DREAMZzz TV-serien følger man skolevennene Mateo, Izzie, Cooper, Logan og Zoeys eventyr mens de blir med i et hemmelig byrå og lærer å bruke fantasien til å reise inn i drømmeverdenen, og å lære å beseire den tyranniske marerittkongen.
For å feire lanseringen av LEGO DREAMZzz ønsker LEGO Group å lansere verdens første mulighet for barn til å bli «Chief Dream Creator».
De utvalgte deltakerne vil bli fløyet til hovedkontoret til LEGO i Danmark, for å delta i flere LEGO DREAMZzz-workshops som blir arrangert for å inspirere og fremme drømmenes kreativitet. Påmelding åpner offisielt lørdag 20. mai, og varer til og med lørdag 10. juni.
LEGO DREAMZzz-produkter:
- 71453 – Izzie and Bunchu the Bunny (€/$20.99, £18.99)
- 71454 – Mateo and Z-Blob the Robot (€/$20.99, £18.99)
- 71455 – Grimkeeper the Cage Monster (€/$37.99, £31.99)
- 71456 – Mrs. Castillo’s Turtle Van (€/$47.99, £42.99)
- 71457 – Pegasus Flying Horse (€/$52.99, £46.99)
- 71458 – Crocodile Car (€/$62.99, £57.99)
- 71459 – Stable of Dream Creatures (€/$84.99, £74.99)
- 71460 – Mr. Oz’s Spacebus (€/$99.99, £84.99)
- 71461 – Fantastical Tree House (€/$104.99, £94.99)
- 71469 – Nightmare Shark Ship (€/$139.99, £119.99)