q LEGO + Super Mario = Sant - LEMMY.no – leketøybransjens nye fagblad!
Følg oss på sosiale medier

Leketøy

LEGO + Super Mario = Sant

Avatar photo

Publisert

I rekken av populærkulturelle helter som blir «LEGO-fisert» er turen nå kommet til spillfiguren Super Mario.

Super Mario er en serie fantasy-plattformspill skapt av Nintendo, med maskoten deres Mario i hovedrollen. I 2020 er det faktisk 35 år siden det første spillet ble lansert: Super Mario Bros. (1985).

LEGO Super Mario beskrives av selskapene i en felles pressemelding som en «unik sammensmeltning av leketøy og interaktiv underholdning.» De har brukt fem år på design- og utvikling av de første leketøyene. Det komplette LEGO Super Mario-sortimentet vil bli lansert 1. august 2020.

Barna kan bygge forskjellige baner og bevege LEGO Super Mario gjennom dem – på tid og i forsøk på å samle så mange mynter som mulig, enten alene, mot lekekamerater eller mor og far.

LEGO Super Mario er ikke som noen andre LEGO-figurer. Han er noe mer «levende» takket være sensorteknologi og LCD-skjerm i øynene, munnen og magen. LEGO Super Mario reagerer på bevegelse, legoklosser og farger. Med forskjellige antrekk kan barna endre hvilke funksjoner og krefter LEGO Super Mario skal ha.

De første LEGO Super Mario-produktene ble lansert i april 2020 )På eventyr med Mario samt to ekstrabanesett). Sommeren 2020 kommer en helt ny serie med ekstrabanesett, pakker med samlerfigurer og Power-Up-pakker. Produktene som presenteres nå gir fans muligheten til å bygge Marios hus, lete etter skatter som Toad har gjemt, og beseire en Koopa Troopa i det bevoktede fortet.

«I dag har vi lansert 16 LEGO Super Mario sett. Jeg er spent på hvordan fansen vil bruke disse og de unike Power-Up-pakkene for å utvide lekeopplevelsen sin», sier Takashi Tezuka, Executive Officer og Game Producer i Nintendo Co., Ltd. «Preferanser og fantasi varierer fra spiller til spiller. Vårt håp er at spillere vil utvide startbanen med LEGO klosser de allerede har, samt de ulike LEGO Super Mario ekstrabanene for å skape mange forskjellige Mario verdener som de kan fortsette å leke med i det uendelige.»

«Responsen på LEGO Super Mario har vært overveldende», forteller Jonathan Bennink, Digital Design Lead for LEGO Super Mario, LEGO konsernet. «Super Mario er en utrolig populær figur, og fans har gledet seg veldig til lanseringen av hele produktsortimentet. Hele produktsortimentet vårt – fra startbanen og Power-Up-pakker til ekstrabanesett og figurpakker – er utviklet for vekke Super Mario, vennene hans – og fiendene hans – til live i den fysiske verdenen. Vi synes Nintendo og LEGO fans er utrolig kreative, og vi gleder oss stort til å se hvordan de vil bruke Super Mario i vår fysiske verden på fantasifulle måter.»

Det finnes også en LEGO Super Mario gratisapplikasjon. Den er en støttefunksjon for den fysiske lekeopplevelsen og gjør den enda morsommere. Appen registrerer poeng og resultater og oppmuntrer til kontinuerlig ombygging. Den inneholder dessuten digitale byggeinstruksjoner med zoome- og rotasjonsverktøy for enklere bygging, tips om kreative måter å bygge og leke på samt et trygt forum, hvor spillere kan dele ideer med venner.

Om LEGO konsernet:
LEGO konsernet har som målsetning å inspirere og utvikle morgendagens byggere ved hjelp av lekens kraft. LEGO System in Play er basert på LEGO klosser og gir barn og fans muligheten til å bygge og bygge om modeller akkurat slik de selv vil. LEGO konsernet ble grunnlagt av Ole Kirk Kristiansen i Billund i Danmark i 1932. Navnet stammer fra to danske ord, LEg GOdt, som kan oversettes med «lek godt». LEGO konsernet er fremdeles et familie-eid selskap med hovedkontor i Billund, men selskapets produkter selges i dag i mer enn 140 land over hele verden. Mer informasjon: www.LEGO.com.

Om Nintendo:
Nintendo Co., Ltd. med hovedkontor i Kyoto, Japan, er et verdensledende selskap innen interaktiv underholdning. Selskapet produserer og markedsfører både spillkonsoller og programmer til sitt Nintendo Switch™ system og Nintendo 3DS™ serien med bærbare systemer. Siden Nintendo lanserte Nintendo Entertainment System™ i 1983, har selskapet solgt mer enn 4,9 milliarder videospill og over 766 millioner spillkonsoller verden over, inkludert Nintendo Switch og Nintendo 3DS-familien, samt Game Boy™, Game Boy Advance, Nintendo DS™-familien, Super NES™, Nintendo 64™, Nintendo GameCube™, Wii™ og Wii U™. Selskapet har dessuten produsert noen av bransjens mest populære spillfigurer, inkludert Mario, Donkey Kong, Metroid, Zelda og Pokémon. Det heleide datterselskapet Nintendo of America Inc., som er basert i Redmond, Washington., er hovedkontoret for Nintendos virksomhet i Amerika. Mer informasjon om Nintendo finnes på selskapets nettsted på https://www.nintendo.com/.

John Berge er fra Kristiansund. Han samlet på LEGO som barn og begynte igjen i 2020. Han er også storsamler av klassiske figurer basert på sine populærkulturelle helter innenfor film, serier og tegneserier. John har bakgrunn fra medier som Tidens Krav, NTB, Dagsavisen, Dagbladet, Aftenposten, NRK, med flere. Han står også bak fagbladene og nettsidene KINOMAGASINET og PRO AV MAGASINET. John startet JB Forlag på en av bursdagene sine, 26.10.1999. Du kan kontakte ham på telefon 975 99 007 eller e-post her.

Klikk for å kommentere

Leave a Reply

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Annonse
Annonse
Annonse
Annonse
Annonse

[custom-facebook-feed feed=1]

© Lemmy.no, Lemmy-figuren og Leketøymagasinet: 30.11.2022- dags dato 2024 JB FORLAG • Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse. Vi følger Vær varsom-plakatens regler. • Kontaktinformasjon: JB FORLAG, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN • Telefon: 975 99 007 – 22 431 007. I redaksjonen: John Berge (ansvarlig utgiver og redaktør),Katrine Wang Svendsen (journalist & leketøyanmelder), Jon Smeland Olsen (journalist & leketøyanmelder) og Joakim Rekaa (journalist & leketøyanmelder). Design, foto og layout: Per Mork. Kreativ rådgiver: Geir Gerhard Greger. Maskotdesign etter en idé fra John Berge: Christian Høkaas. Webhotell hos Wican Gruppen. Stor takk til alle våre nye støttespillere og alle positive mennesker i leketøybransjen. Vi takker for tilliten og håper å vise oss den verdig. Har du lest alt dette? Da synes jeg du skal gi deg selv et klapp på skuldrene!

LEMMY LEKETØYMAGASINET er medlem av

Fagpressen