Nye produkter
Satser på nye internasjonale lisenser
Micki tar steget over fra å satse på kjente svenske figurer til også australske og britiske. Firmaet beskriver det som «en vei til suksess».
Det er våren 2024 at de første lekene med de populære karakterene fra Bluey og Hello Kitty kommer fra Micki, melder selskapet i en pressemelding.
Vesker, dukkevogner, puslespill, paraplyer og magnetiske leker er noen av de lekne produktene som snart finner veien inn i Mickis sortiment.
Micki – som fyller 80 år i 2024 – ble startet i 1944 i Gemla, Småland i Sverige.
De har sine egne varemerker, som Micki, Lundby, Skrållan og Rubens Barn.
Fra 1991 har de satset på kjente svenske karakterer som Pippi Långstrump, Bamse og Babblarna.
Kristina Aronsson, Head of Product Development & Sourcing hos Micki Leksaker AB, poengterer at lisenser har «en sterk og innflytelsesrik verdi i leketøysindustrien».
– Med de nye tilleggene Bluey og Hello Kitty utvider vi vårt internasjonale perspektiv i tillegg til våre allerede sterke, svenskbaserte lisenser. Barn elsker å leke med karakterer de har sett før og kan forholde seg til, mener Kristina.
– Vi har arbeidet med flere ulike lisensfigurer gjennom årene. Bluey og Hello Kitty blir nå to av våre, globalt sett, mest velkjente figurer i vårt sortiment, sier hun til LEMMY.