Film med merkevare
Klart for ny LEGO-suksess
Etter «LEGO Ninjago» er det dukket for «LEGO Chima». Nordisk Film regner med bra salg også av denne serien.
LEGO Ninjago (basert på TV-serien Ninjago: Masters of Spinjitzu) er fra før utgitt på seks DVD-er i Norden.
Her i Norge har Nordisk Film Distribusjon AS solgt nærmere 43.000 eksemplarer av suksessen, som selvsagt er basert på en leketøyserie fra den danske leketøysgiganten. Leketøyene ble lansert i 2011 og det finnes over 80 varianter.
– Det kommer en samleboks av LEGO Ninjago til jul, i november, forteller Thea Øwre-Johnsen, Product Manager Home Entertaiment hos Nordisk Film Distribusjon AS, til LEKETØYMAGASINET.
12. juni utgis den nye serien fra LEGO, Chima, med den første DVD-en bestående av episode 1–4. Hver episode er på 22 minutter. Det er i alt 20 episoder i serien. Ytterligere fire DVD-er kommer senere, herav to i år (fjerde kvartal) og den femte og sjette i januar 2014, med DVD 4 og 5.
Chima tar for seg en magisk fantasiverden befolket av slagkrafige dyreklaner, og målsetningen er at LEGO Chima skal bli minst like populært som LEGO Ninjago.
– Den første LEGO Chima DVD-en regner vi med å selge ca 10.000 av i år, sier Øwre-Johnsen.
– Totalt for alle utgivelsene i år håper vi på rundt 25.000 eksemplarer, legger hun til.
Det kommer enda en ny LEGO-TV-serie senere på året: LEGO Friends, i oktober. Disse figurene ble lansert i 2012 og er primært rettet mot piker.
– Vi har stor tro på at disse Lego-utgivelsene vil selge godt fremover, sier produktssjefen.
Chima-serien vises på TV-kanalen Nickelodeon.
Se del 1 av episode 1 av Chima under.