LEKETØY-PRODUSENT
Nå skal disse erkekonkurrentene gjøre noe de aldri før har gjort

Hasbro, Inc. og Mattel, Inc. har bestemt seg for det tidligere utenkelige: de skal samarbeide.
Ifølge en rykende fersk pressemelding har de to leketøygigantene inngått en fler-årig lisensavtale for å lage co-branded leker og spill fra noen av deres mest populære merker.
Hasbro vil lage Barbie-merkede Monopol-spill, som lanseres høsten 2023. Mattel vil produsere Transformers-merkede UNO-spill, som skal lanseres senere i år, samt Transformers-merkede Hot Wheels-kjøretøyer, som skal debutere tidlig i 2024.
Ifølge det amerikanske fagbladet Toy Book hadde firmaene hemmelige møter under Spielwarenmesse 2023.
Ifølge Circana (tidligere NPD) er Barbie, Hot Wheels, Uno og Monopoly de mest solgte merkene globalt i sine respektive kategorier av dukker, kjøretøy og brettspill.
Selskapenes store satsinger på nye spillefilmer er bakteppet for samarbeidet, med Hasbros Transformers: Rise of the Beasts fra Paramount 9. juni og Mattels Barbie fra Warner Bros. 21. juli.

«Vi er glade for å koble sammen noen av de mest populære merkene for første gang,» uttaler Nick Karamanos, Senior Vice President for Entertainment Partnerships hos Mattel. «Dette samarbeidet med varemerker i verdensklasse, feirer den tidløse appellen til disse merkene, og skaper unike spillemuligheter for fansen,» legger han til.

«Med de store kinoutgivelsene av Transformers- og Barbie-filmene sommeren 2023, er vi glade for å bringe splitter nye lekeopplevelser til fans, familier og film- og leke-elskere over hele verden,» sier Casey Collins, Head of Licensed Consumer Products & Business Development hos Hasbro.
«Å jobbe med ikoniske merker i popkulturen viser virkelig strategien vår i aksjon, ettersom vi fortsetter å utvide produktopplevelsene våre for publikum overalt.»


LES OGSÅ: